Customer loyalty programma’s zijn populair om de klantenbinding met je winkel te verhogen. De overgrote meerderheid van de customer loyalty programma’s zijn primair opgezet in het belang van één winkel, of van een groep winkels. De klant worden dan punten, extraatjes of korting op volgende aankopen aangeboden. Toegang tot “speciale” klantencategorieën worden ook wel eens aangeboden.

Arnhems Hert is primair opgezet met als doel het belang van alle aangesloten deelnemers. Dat zijn zowel consumenten, BtB ondernemingen, maatschappelijke organisaties als winkels. Daarin past het veel meer om loyaliteit op basis van waarde voor de community aan te bieden.

Deelnemende winkels kunnen een of meer van de volgende opties inrichten:

Optie         Voordeel voor de consument Voordeel voor de winkelier Voordeel voor de Community
De winkelier zegt toe bij aankopen, voldaan in Arnhems Hert een Arnhems maatschappelijk doel te steunen met een percentage van het aankoopbedrag. Heeft met haar/zijn aankoop bijgedragen aan het Arnhemse maatschappelijke doel. Extra omzet vanwege de stimulans voor consumenten om bij deze winkelier aankopen te gaan doen. Ondersteuning van het Arnhemse maatschappelijke doel
De consument ontvangt bij aankoop bij de winkel (in Arnhems Hert) een korting op het aankoopbedrag. Bonus van een aantal Arnhems Hert. Extra omzet vanwege de stimulans voor consumenten om bij deze winkelier aankopen te gaan doen.

Vanwege deze bredere doelstelling, waarin zowel de klant als de winkelier voordeel verwerven noemen we deze vorm Customer Loyalty systemen V2.0 (en de klassieke loyalty systemen, waarin het voordeel voor de winkelier voorop staat noemen we Customer Loyalty systemen  V1.0)

Bron: TO (Versie: februari 2022)