Heb jij een bedrijf, gericht op consumenten, én heb je personeel in dienst die je Arnhems Hert inkomende betalingen wil laten registreren, maar geen bevoegdheid wil geven om uitgaande betalingen te verrichten? Dan is de extra aan te vragen Point of Sale functionaliteit (POS functionaliteit) iets voor jou!

De Point of Sale functionaliteit is een extra serie functies die toegevoegd kunnen worden aan de betaal app. Samengevat:

  1. Medewerkers hoeven niet in te loggen in de POS app (iedereen met de app kan deze direct gebruiken).
  2. Uitgaande betalingen kunnen niet meer uitgevoerd worden
  3. Inkomende Arnhems Hert betalingen (zowel reguliere betalingen als betalingen via de Arnhemse Waardebon) kunnen wel uitgevoerd worden
  4. Het is mogelijk om aan het eind van de periode een periode overzicht van de ontvangsten op te stellen (dag/week of maand overzicht)

Je kan deze extra POS functionaliteit aanvragen via het aanvraagformulier voor bedrijven.
De extra kosten (voor het gebruik en operationele support) bedragen € 65 op jaarbasis. (NB: gedurende 2022 zijn deelnemers vrijgesteld van deze bijdrage. In 2022 is deze POS functionaliteit zonder meerkosten te gebruiken. Dat is onze bescheiden bijdrage aan de moeilijke periode waar onze deelnemers in 2020/2021 mee zijn geconfronteerd)

Documentatie

Nadat de POS functionaliteit aan jouw betaalrekening is gekoppeld kun je een of meerdere smartphones en/of tablets voorzien van de Circuit Nederland app en vervolgens de POS functionaliteit daaraan toevoegen.

POS installeren door deelnemers V2021-Q4

POS Kassa instructies V2021-Q4

NB
Bij Apple apparaten kan het na verloop van tijd voorkomen dat het niet meer mogelijk is om de POS functionaliteit te gebruiken. Circuit Nederland is op zoek naar een structurele oplossing voor dit probleem. (Het heeft vermoedelijk te maken dat het interne RAM geheugen van de Apple apparaten volloopt. In dat interne geheugen slaat de Circuit Nederland app de gegevens op om de POS functie te activeren. Als het Apple apparaat het RAM geheugen leegt, is deze informatie over de POS functie ook gewist)

Oplossen: Verzeker je ervan dat je de meest recente versie van de Social Trade Circuit Nederland app hebt geïnstalleerd (Ga naar de Apple store en kijk daar of er een nieuwe versie beschikbaar is. Zoja, installeer deze. en vervolg met de work around (Zie hieronder). Had je de meest recente versie al geïnstalleerd, dan kan je direct vervolgen met de work around.

Work around:
In de PC betaalomgeving https://mijn.circuitnederland.nl kun je de desbetreffende POS apparaat deactiveren en vervolgens weer activeren. (Via , , ).
Je krijgt dan een nieuwe activatiecode, waarmee je het POS apparaat weer opnieuw kunt activeren.

Je kunt ons helpen het probleem in een volgende versie van de app op te lossen door aan ons door te geven:

  • Betreft het een Iphone of Ipad?
  • Welk type betreft het? (Iphone 7/8/x etc)
  • Welke versie van de Cyclos app is geïnstalleerd? (Dat kun je opzoeken via de Apple store. Daar de app van Social Trade Circuit Nederland opzoeken, Bij de informatie over “deze app”vindt je het versienummer en de datum waarop deze als laatste bijgewerkt is)

Dat kun je doorgeven via het contactformulier.

(Laatste wijziging/review: mrt 2022, TO)
URL: https://arnhemshert.nl/faq-items/point-of-sale-functionaliteit/